• Dr. Murat Doğan'dan Ramazan Önerileri

Dr. Murat Doğan'dan Ramazan Önerileri

RAMAZAN İÇİN SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

Ramazan ayı diyetlerinin enerjisi bireylere göre değişebilir. Sağlıklı bir birey için ortalama 1500-2000 kalori yeterli olacaktır. İki ana öğün olan iftar ve sahur kısa aralıklarla yapıldığından sindirim  sistemine binecek yükü azatlamak için besin seçimi çok önemlidir. Besin seçiminde ise az yağlı, az tuzlu, basit şeker içermeyen ve bol lif içeren besin kaynakları tercih edilmelidir. Böylece gün içinde kan şekerinin dengede kalması ve açlık ve susuzluk hissinin az olması sağlanacaktır.

  • Sahur kesinlikle atlanmamalıdır. Sahurda tokluk hissinin korunması için glisemik indeksi düşük olan; tam buğday ürünleri, kuru baklagil tüketilmelidir.
  • İftar ve sahurda; lifli besinlere (taneli tahıllar, bezelye, ıspanak vb.) ve C vitamini yüksek meyvelere, omega ve folik asit yönünden zengin besinlere yer verilmelidir.
  • Özellikle ramazan boyunca kolalı içecekler, salamura besinler, şarküteri ürünleri  (salam, sucuk ve sosis) ve yağda kızartılan besinlerden kaçınmalıyız.

 

İFTAR ÖNERİLERİ

 

  • Orucumuzu bir bardak ılık su ile açmalıyız. Ilık su ile açmamız; uzun saatlerdir yavaş çalışan sindirim sisteminizin iyi çalışmasını sağlayacaktır.
  • Daha sonra biraz hurma, zeytin veya ceviz tüketmeliyiz. Hurma, zeytin ve cevizin bol lif içerikleri bağırsaklarımızın düzenli çalışmasını sağlayacaktır.
  • Yemeğe bir kase çorba ile başlamalıyız. Özellikle protein içeriği bol olan mercimek, ezogelin ve tavuk suyu gibi çorbalar tercih edilmeliyiz. Çorbamızı yavaş tüketerek doygunluk hissine yardımcı olabiriz. Bu sayede midemizi tıka basa doldurmanın önüne geçmiş oluruz.
  • Ana yemeğimiz hafif olsun. Hafif beslenmek bize iyi gelecektir. Fırında pişirilmiş et veya tavuk yemeğini; et ürünlerini çok sevmiyorsak kuru baklagil yemeklerini ana yemek olarak tüketebiliririz.
  • Ana yemeğiniz yanında bolca az yağlı bol limonlu salata tüketmeliyiz. Ancak az yağlı bol limonlu olsun. Çünkü vitamin ve mineral kaynağının yanında çokça lif içermesi bağırsaklarımızın düzenli çalışmasını sağlayacaktır. Bunun yanında aşırı yemek tüketmeni engelleyerek sağlıklı kalmamızı da sağlayabiliriz.